سئو رایگان به زبان ساده

کلمه کلیدی چیست؟ انواع کلمات کلیدی که باید بشناسید!

گاهی اوقات باید ساعت ها فکر کنیم و بهترین استراتژی سئو را استخراج کنیم. مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب حتی در روزهای تعطیل یا نیمه شب نیز از شما پشتیبانی و مشکلات را سریع برطرف می کند. آیا ارزش لینک ها یکسان است؟ کیفیت لینک ها مهم می باشد و نه تعداد آن ها. ابتدا در گوگل schema checker را سرچ می کنیم و اولین سایتی که مربوط به خود گوگل نیز می‌باشد را باز می‌کنیم. کدها را در ابتدای هر پیج اضافه می کنیم و هر پارامتر را که می‌خواهیم، مقداردهی و هر قسمت را که نمی‌خواهیم پاک میکنیم و سپس صفحه مورد نظر را به روز رسانی می کنیم. لذا برای اینکه تمام آدرس های موجود در سایت را از http به https تبدیل کنیم باید از پلاگین استفاده کنیم.سایت هایی وجود دارند که ssl رایگان ارائه می‌دهند که یکی از سایتهای معروف در این زمینه sslforfree.com می باشد.

لینک داخلی (Internal linking) بخش مهمی از سئو است که در اغلب اوقات نادیده گرفته شده است. آخرین مورد نه کم اهمیت ترین، قرار دادن کلمه اصلی در انکرتکست است. 1- شناختن جایگاه فعلی زمانی که شما یک سایت جدید را راه اندازی می کنید؛ تحقیق عبارات کلیدی در ابتدا به شما این امکان را می دهد که موضوعات وابسته به سایت و حوزه ای که در آن دارید را پیدا کنید. درک واقعی موارد و اصول اساسی سئو فقط چند هفته زمان نیاز دارد اما برای حرفه ای شدن باید حتما حتما تمرین کنید که این تمرین کردن بستگی به شما دارد که چقدر سریع مهارت های لازم را کسب می کنید. مشاهده شده که بسیاری از کاربران هنگام ثبت دامنه، به اشتباه دامنه ای را ثبت می کنند که در نوع نگارش آن غلط املایی وجود دارد.

ما یک گروه بین المللی توسعه وب هستیم که می کوشیم به تجارت کوچک کمک کنیم تا در پیشرفت روزافزون فناوری، بیشتر در معرض دید قرار گیرند.ما به شما کمک می کنیم تا برند خود را هر چه بیشتر به همگان معرفی کنید. افرادی که دوره های آموزشی پیشرفته ما را گذرانده اند می توانند به عنوان متخصص سئو فعالیت کنند. آموزش این موضوع معمولا توسط شرکت های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ انجام می شود که تمامی تکنیک ها و راهنمایی های مهم در جلسات مختلف و فصلی توسط متخصصین آموزش داده می شود. سعی کنید در ابتدای سفر این سایت ها را بررسی و مطالعه کنید، به طور مرتب آنها را بررسی کنید، می توانید این سایت ها را برای مدتی از شروع آموزش به صورت هفتگی فرا گیرید. اگر وردپرس دارید، می توانید به راحتی با استفاده از نسخه پولی افزونه Yoast SEO تغییر مسیر دهید. اما اگر این افزونه را ندارید، می توانید به راحتی صفحات را با استفاده از افزونه هایی مانند Rank Math و Redirect آپلود کنید.

در وردپرس؛ در تمام صفحات به صورت پیش‌فرض این اصول رعایت شده‌اند. پس قبل از هر چیز باید نکات مهم زبان html, CSS و JS که در سئو موثر هستند را بدانید. حال اینکه چطور این بهینه‌سازی باید انجام شود؛ در ادامه به آن می‌پردازیم. ابتدا باید یک فروم یا تالار گفتگوی تخصصی در حوزه خود یا نزدیک به حوزه‌تان را پیدا کنید سپس مقاله خود را در آن‌جا معرفی کنید. چند سالی است در ایران نیز سایت‌های وبلاگ نویسی و نویسندگی رواج پیدا کرده‌اند. بعد از پر کردن زیر تگ‌های هدینگ وقت آن است که تصاویر را به مقاله خود اضافه کنید.

در سایت فروشگاهی شما قطعا دسته بندی محصولاتتان بیشترین اهمیت را برای شما دارد. میتوانید با استفاده از تصاویر زیبا به این صفحات از صفحه اصلی لینک بدهید تا سئو آن صفحات افزایش پیدا کند و کاربران نیز به راحتی به بخش های مهم سایت شما دسترسی داشته باشند. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که به ارتقای رتبه وب سایت در نتایج جستجو کمک می‌کند. با استفاده از تکنیک های سئو، می توانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو بهینه کنید و شانس خود را برای دیده شدن توسط مخاطبان افزایش دهید.

در تصویر زیر برخی از دانشجوهای مارا مشاهده میکنید که در دوره آموزش سئو VIP ما شرکت کرده اند و الان هر کدام از آنها بهترین وبسایت های حوزه کاری خود را در نتایج گوگل دارند. شما باید در هر صفحه لندینگ به درستی از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. کمی وقت بگذارید و در سایت های رقبا که در صفحه اول گوگل هستند کمک بگیرید. آن ها را با دقت بررسی کنید تا متوجه شوید که ساختار کلمات کلیدی و لندینگ های آنان چگونه است. اگر از بسیاری از سئوکارها بپرسید که مهم ترین فاز سئو کدام است احتمالا بسیاری از آن ها همین مرحله یعنی تحقیق کلمات کلیدی را مهم تر از بقیه قسمت ها میدانند.

افراد برای دریافت خدمات و محصولات در کنار جستجو خود از عبارت‌های محلی و مکان‌ها نیز استفاده می‌کردند. در صورت داشتن علم برنامه نویسی، شما می‌توانید روند سئو و مخصوصا سئو تکنیکال را بهتر درک کنید؛ ولی در کل هیچ نیازی به علم برنامه نویسی به جهت یادگیری سئو ندارید. با بررسی سئو رقبا، شما می‌توانید متوجه آنها چطور توانستند به رتبه‌های بالا در گوگل برسند و شما نیز می‌توانید با انجام دادن همان روش‌ها و البته بهتر از آنها، رتبه‌های بهتری را به دست بیاورید. اگر شما می‌خواهید سئو سایت خودتان را به خوبی انجام دهید، باید حتما رقبای خودتان را بررسی کنید و بدون بررسی رقبا، شما نمی‌توانید به موفقیت خاصی برسید. درواقع شما با بررسی سئو رقبای خودتان، می‌توانید نقاط قوت و نقاط ضعف آنها را پیدا کنید و سپس بهتر از آنها عمل کنید. ولی همانطور که گفتیم، این روش ریسک بالایی دارد و به هیچ وجه به افراد مبتدی پیشنهاد نمی‌شود.

روش کار به این صورت است که آدرس صفحات سایت رقبایتان را در ابزارهای بک‌لینک چکر مانند seoreviewtools.com وارد می‌کنید و بررسی می‌کنید آن‌ها از چه سایت‌هایی بک‌لینک رایگان گرفته‌اند. درصورتی که یکی از مهم‌ترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است. چنانچه اشتراک‌گذاری مناسبی انجام دهید می‌توانید در همین ابتدا چندین بک‌لینک (هرچند نوفالوو) بدست آورید. با تکنیک ۸ نقطه؛ مطمئن می‌شوید صفحه شما از نظر استفاده از کلمات کلیدی بهینه است. ایده اصلی تکنیک ۸ نقطه این است که ما در ۸ نقطه مهم صفحه حتما باید از کلمه کلیدی استفاده کنیم. بردکرامب یکی از روش‌های مناسب لینک‌سازی داخلی است که اگر صحیح استفاده شود؛ ساختار سایت را برای گوگل و کاربران به صورت کامل مشخص می‌کند.

زمانی که در یک صفحه تعداد زیادی لینک غیر مرتبط به قصد لینک سازی قرار گرفته باشد اصطلاحا می گوییم آن صفحه لینک فارم است. این لینک ها شدیدا موجب جریمه و افت رتبه می شوند و به همین دلیل باید آنها را بی تاثیر کرد. زمانی اتفاق میافتد که محتوای نمایشی به موتورهای جستجوگر با کاربران متفاوت باشد، مثلا 2 نسخه محتوا تنظیم شود که یکی به کاربران نمایش داده شود و دیگری به خزنده های موتورهای جستجوگر! لینک سازی بخش مهمی از سئو آف پیج می باشد که موجب افزایش اعتبار سایت می شود. گوگل صراحتا اعلام کرده است که لینک سازی عمدی و پرداخت مبلغ به صاحبان رسانه ها جهت لینک گرفتن و افزایش اعتبار سایت تخلف محسوب شده و منجر به جریمه می شود. سئو داخلی سایت مجموعه فعالیت هایی است که درون سایت جهت بهبود سئو انجام می شود.

سئو مجموعه فعالیت‌های مختلفی است که همگی باید به صورت منظم و دقیق انجام شوند؛ برنامه تولید محتوا نیز دقیقا یکی از همین فعالیت‌هاست که باید به صورت اصولی و به دست یک متخصص چیده شود. درواقع شما برای هر کلمه ای باید یک صفحه طراحی کنید که کانسپت این صفحات باید یکی از موارد بالا باشند. محتوا باید برای کاربر نوشته شود و برای همین مقدار کلمات هر محتوا نیز باید بر اساس نیاز محتوا باشد. صفحات یتیم، صفحاتی هستند که درواقع آنها را رها کردید؛ یعنی نه آنها را آپدیت می‌کنید و نه هیچ لینک داخلی به آن می‌دهید یا در شبکه‌های اجتماعی آنها را منتشر نمی‌کنید و درواقع هیچ کاری برای آن صفحات انجام نمی‌دهید. البته در صورت استفاده از کلمات انگلیسی، باید معادل کلمه کلیدی خودتان را به انگلیسی در عنوان، ذکر کنید.

موضوع را به روشی جامع پوشش دهید و همه چیزهایی را که یک خواننده بالقوه می‌خواهد بداند، توضیح دهید. از عناصر ناوبری (مانند فهرست مطالب) برای صفحات طولانی‌تر استفاده کنید. دوم، حتی اگر واقعاً بازدیدکنندگانی را از Google جذب کنید، تغییرات کوچک در پرس و جو برای مردم چیزهای بسیار متفاوتی دارد و برخی ممکن است علاقه مند به خرید محصولات شما باشند در حالی که دیگران واقعاً اهمیتی نمی‌دهند. همانند هر سیستم پیچیده دیگری، الگوریتم گوگل باید مرتباً به روز و اصلاح شود. آنها از برنامه های کوچکی (به نام خزنده یا ربات) برای دنبال کردن تمام لینک ها و کشف صفحات جدید (و همچنین به روز رسانی صفحاتی که قبلاً کشف کرده اند) استفاده می کنند. همیشه به خاطر داشته باشید که برای دستیابی به یک استراتژی سئو موفق باید از سئو آن پیج و آف پیج باهم استفاده کنید.

با این حال روش‌های زیاد و اطلاعات بسیار بیشتری که در نتایج مشاهده می‌‌کنید را تست و بررسی می‌نمایید. در بحث آموزش سئو مبتدی و شروع یادگیری سئو، شما می‌توانید از دو مسیر زیر برای یادگیری خود استفاده نمایید که هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارند. مثلا اگر عبارتی مانند “دوچرخه کوهستانی” یا “گوشی سامسونگ a24” را سرچ کنید، ممکن است سایت‌هایی از برندهای کمتر شناخته شده را مشاهده کنید که به صورت اختصاصی روی این حوزه کار کرده‌اند. سایت‌های زیاد ایرانی و خارجی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید برای خود یک بلاگ ایجاد کنید و هرازگاهی پستی از خود را در آن منتشر کنید. البته این روش معمولا در آموزش کامل سئو رایگان بی‌ارزش خوانده می‌شود و افراد کمی سراغ آن می‌روند. همانطور که می دانید در دنیای آموزش سئو، موضوع ایجاد لینک‌های منفی برای وبسایت شما بسیار مهم می‌باشد.

این الگوریتم روی رتبه بندی سایت ها روی نتایح موبایلی شدیدا تاثیر گذار است. تحلیل و بررسی نیاز کاربران یکی از مهمترین کارها در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی سایت است که در آن یوزر اینتنت یا همان مقصود کاربر را برای کیوردها مشخص می کنیم. از اصلی ترین مزایای لینک سازی داخلی، می توان به درک بهتر گوگل از صفحات مختلف سایت و افزایش سرعت ایندکس سایت اشاره کرد. زمانی که ربات های گوگل برای بازدید از یک صفحه به سایت شما مراجعه می کنند، در زمان خزش با لینک صفحات دیگر نیز مواجه شده و آنها را نیز ایندکس می کنند. در این روش، شما تلاش می کنید تا با دور زدن قوانین گوگل، رتبه سایتتان را ارتقا بدهید.

شما باید محتوای جذاب برای مخاطبین خود داشته باشید، چرا که شما با سئو خارجی به جذب مخاطب خواهید پرداخت؛ در این صورت محتوای سایت شما باید به نحوی باشید که مخاطبین را جذب خود کند. همانطور که رکن اصلی سئو داخلی سایت شما کلمات کلیدی است، رکن اصلی سئو خارجی سایت شما نیز لینکسازی خارجی است. اگر بخواهیم به صورت بسیار مختصر و مفید سئو تکنیکال را بررسی کنیم، سئو تکنیکال با هدف آسان اسکرول کردن موتورهای جستجو و خزنده‌ها در سایت انجام می‌‌شود. تمامی کارهایی که متخصص سئو انجام می‌دهد مربوط به این چهار بخش می‌باشد. ما در سایت برترآموز به صورت جامع تمامی این موارد را به صورت رایگان آموزش می‌‌دهیم. در ابتدا موتورهای جستجو نسبتاً بی­  اثر بودند زیرا نمی­توانستند کار دیگری بیش از جستجوی صفحاتی که شامل کلمات کلیدی خاص بودند انجام دهند.

تحلیل سایت خودتان و همینطور سایت های رقبا، با استفاده از ابزار های زیادی که برای سئوکار ها وجود دارد انجام می شود. این قسمت یکی از مهم ترین قسمت های کل این آموزشه که حتما باید انجام بدید تا هم خودتون بعدا بتونید سایتتون رو آنالیز کنید هم گوگل بهتر سایت شما رو بشناسه. یکبار مطالعه کنید، درست اجرا کنید و دیگه خیالتون از سرعت سایت که یکی از مهم ترین بخش های بخش هستش، راحت بشه. که از طریق این بخش می تونید عنوان تمام صفحات سایتتون رو قرار بدید، نامک اختصاصی براش بگذارید و توضیحات مختصر هر صفحه رو هم تایین کنید که دقیقا به اون شکل قراره توی گوگل دیده بشه. اگر سایت های معتبر و قدیمی اسم برند خانه سرمایه رو زیاد توی متنشون بیارن (رپورتاژ آگهی) این هم نوعی برند سازی محسوب میشه و گوگل شما رو به عنوان برندی قدرتمند و در ادامه سایتی محبوب میشناسه. این پیشنهاد گوگله و گوگل زمانی یک عبارت رو پیشنهاد میده که کاربر های زیادی اونو سرچ کرده باشن.

همین موضوع باعث شده تا وبمستران نیز نیاز به یک بستری برای تحلیل سایت خودشان در گوگل داشته باشند و گوگل نیز بر اساس همین نیاز مدیران سایت، یک ابزاری با نام سرچ کنسول را معرفی کرده. یک دسته از این افزونه‌ها (پلاگین) می‌توانند به روند سئو سایت شما کمک کنند؛ البته این افزونه‌ها نمی‌توانند خود به خود باعث بهبود سئو سایت شما شوند. درواقع وقتی که شما این افزونه‌ها را نصب می‌کنید، صفحات شما را آنالیز می‌کنند و سپس یکسری پیشنهادات سئویی را ارائه می‌دهند که با انجام آنها می‌توانید سئو همان صفحات را بهبود ببخشید. لینک سازی درواقع بخش اصلی از سئو خارجی به شمار می‌رود که در بالا هم به توضیح این بخش پرداختیم؛ شما می‌توانید با راه اندازی یکسری وبلاگ یا راه اندازی یک صفحه در سایت‌های وب 2، برای سایت خودتان لینکسازی کنید. علاوه بر این موارد، وقتی که شما کلمات کلیدی مدنظر خودتان را در گوگل سرچ کنید، گوگل نیز یکسری کوئری را در انتهای صفحه، به شما ساجست (پیشنهاد) می‌کند.

سئو، هر فرایندی است باعث بهبود رتبه وب سایت ما در موتورهای جستجوگر می شود. به طور مثال زمانی که محتوایی در وب سایت تولید می کنیم، یک امتیاز مثبت برای بهبود رتبه سایت مان گرفته ایم. به تمام فرایندهای مشابه که امتیاز ما را در الگوریتم موتورهای جستجو افزایش می دهند، سئو می گویند. از زمان ظهور موتورهای جستجوگر در دهه 90 میلادی، سئو شکل گرفته و هنوز هم ادامه دارد. یادگیری سئو، به عنوان یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی و مخصوصا بازاریابی دیجیتال، برای همه افرادی که میخواهند از فضای دیجیتال کسب درآمد کنند، لازم و ضروری است. در این صفحه، منابع رایگان، غیر رایگان و انواع رسانه ها برای آموزش سئو در اختیار شما قرار می گیرد.

در حالت کلی در آموزش کامل سئو ما می‌خواهیم به دو اصل تولید محتوا و لینک سازی و هم چنین زیر شاخه‌های آن تسلط کامل پیدا کنیم. برای این که به انواع لینک سازی داخلی و خارجی و هم چنین تولید محتوا مسلط بشید نیاز دارید تا نمونه‌های زیادی را در این زمینه ببینید که خوب ما این کار را انجام داده‌ایم. اگر صفحات وب­سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد، حتی هدف قراردادن با ارزش­ترین کلمات کلیدی با بهترین محتوا نیز به شما کمک نمی­کند. روشهای زیادی برای اینکار وجود دارد؛ اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای وب­سایت خود استفاده می­کنید، توصیه می­شود یک افزونه سئو مثل Yoast SEO را نصب کنید. کار با این نرم­افزار ساده بوده و برای کسانی که تازه­کار هستند، بسیار مناسب است.

اگر سایت شما تازه تاسیس است و هیچ صفحه ایندکس شده‌ای در گوگل ندارد؛ پیاده‌سازی https روی سایت بسیار ساده است. فقط کافی است با ارائه دهنده هاستتان تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید پروتکل SSL را روی سایتتان نصب کنند تا سایت شما با HTTPS نمایش داده شود. با پیاده‌سازی نکات بالا در صفحه می‌توانید معیار core web vitals را تا حد مطلوبی بهبود ببخشید. در ساخت نقشه سایت باید به این نکته توجه کنید؛ فقط لینک صفحاتی را در نقشه سایت قرار دهید که دوست دارید ربات‌های گوگل آن‌ها را خزش و ایندکس کنند. البته ثبت نقشه سایت الزامی نیست و برای سایت‌هایی که کمتر از ۵۰۰ صفحه دارند خیلی مهم نیست چرا که گوگل به راحتی می‌تواند صفحات را خزش و ایندکس کند.

اگر یک سایت فروشگاهی دارید پیکربندی متفاوتی باید داشته باشید نسبت به یک سایت مجله‌ای یا یک سایت شرکتی. گام اول این است که خروجی‌های اکسلی که از کیوردپلنر و ابزارهای دیگر گرفتیم را وارد ابزار سئو کبوتر کنیم. به همین علت تصمیم گرفتم یک ابزار برای این کار طراحی کنم تا این کار را ساده‌تر کند. برای توسعه کلیدواژه‌ها با کیورد پلنر؛ مراحل زیر را پیش می‌رویم. مثلا بعد از ۳ ماه از آغاز پروژه؛ اگر کارفرما از شما گزارش بخواهد باید اطلاعات دقیق و قابل سنجش ارائه دهید.

این سایت ها به صورت مداوم در حال به روز رسانی هستند و می توانید از مطالب آن ها جدیدترین مطالب مربوط به سئو، سئوی داخلی، سئوی خارجی، تولید محتوا، بک لینک ها و… را استخراج کنید. اما همیشه داشتن منابع مفید چیزی هست که با آن دست و پنجه نرم می کنیم. سه سایتی که در ادامه آن را معرفی می کنیم، از بهترین منابع انگلیسی برای یادگیری سئو هستند. ابزار وورنک برای تحلیل و بررسی شرایط سئویی سایت مخصوصا سئو تکنیکال بسیار مناسب میباشد. این ابزار تمامی بخش های سایت شمارا تحلیل کرده و اگر موردی در سایت شما مشاهده شود به شما پیغام خواهد داد. امتیاز دهی ابزار woorank عددی از صفر تا صد میباشد که هر چقدر عدد به 100 نزدیک باشد یعنی شرایط سئو سایت شما خوب است و هر چقدر عدد کم باشد یعنی نیاز به بهینه سازی دارید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/