سئو برای Local Search Intent
سئو محلی چیست؟ بهترین روش برای جذب مشتریان پارس پک
این ریزلحظهها موضوعی درجهت ارتقای سفر مشتری است که مربوط به قیفهای سنتی بازاریابی میشود. در قلمروی آنلاین، مشتریان ممکن است قدمهای کوچک بسیاری را در دستگاههای مختلف طی کنند که روی تصمیم خریدشان تأثیرگذار است. در این مطلب از ویپدیا سراغ نوع خاصی از منظور کاربر به نام میکرو اینتنت یا همان ریزمنظور میرویم. فرض کنید میخواهید لندینگ پیجی بسازید که مثل آهنربا مخاطب را جذب کند و او را به سمت اهدافتان هدایت کند. اما چطور میتوان به این مهم دست یافت؟ کلید این معما در همسویی محتوا با نیت جستجو (Search Intent) نهفته است.
هدف جستجو یا قصد و نیت جستجو (به انگلیسی Search Intent) اصطلاحی در سئو است که به قصد و هدف کاربر از جستجو در موتور جستجو اشاره می کند. به عبارت دیگر، به شما میگوید که چرا کاربر تصمیم گرفته که یک عبارت خاص را در موتور جستجو تایپ کند و می خواهد با آن جستجو به چه چیزی دست پیدا کند. آمارها نشان میدهد، 46 درصد اصلی سرچ ها با اینتنت”intent”(خواستار کاربر) محلی هستند. ذکر این موارد اهمیت بسیار زیادی در لوکال سئو دارد، چرا که به موتور جستجو و مشتری در شناسایی و یافتن شما کمک میکنند. کسبوکارهایی مانند لولهکشها، برقکارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکتهای خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث میشود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند.
به طوری که بیش از 92 درصد از افراد برای خرید مایحتاج روزانه خود مسافتهای کمتر از 20 دقیقهای را میپیمایند. بنابراین، هر کسب و کاری باید تلاش کند تا مشتریانی را که در همان نزدیکی هستند به خود جلب کند. توجه داشته باشید که اگر گوگل صحت کسب و کارتان را در این صفحه تایید کند، موتورهای جستجو ویژهای به آن خواهند داشت. بازاریابی آنلاین نقش مهمی برای کسب و کارهای کوچک یا استارتاپهایی دارد که قصد دارند مشتریانی مطابق با محصولات یا خدمات خود را جذب کنند. دکمههای فراخوان اقدام (CTA) خود را مطابق با هدف جستجو و مرحله سفر مشتری تنظیم کنید. برای کاربران با هدف اطلاعاتی، CTA میتواند دعوت به دانلود یک راهنما یا ثبتنام در خبرنامه باشد، در حالی که برای کاربران با هدف تراکنشی، CTA باید شامل دکمههای خرید یا سفارش باشد.
گوگل با استفاده از ip موقعیت دقیق شما را تشخیص میدهد و نتایج SERP را متناسب با موقعیت جغرافیایی شما نیز تغییر میدهد. اگر به دنبال بیمارستانی در محدود میدان آزادی باشید، نتایج محلی گوگل شما کمک میکند تا بیمارستانهای حوالی این موقعیت را در نتایج جستجو ببینید. این ویژگی به کسبوکارهای کوچک و کسانی که فروشگاه دارند هم کمک میکند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند. به کلیهی اقداماتی که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن خزندهها و یا رباتهای گوگل از موقعیت مکانی خود انجام میدهیم، سئوی محلی گفته میشود. در دنیای امروز که همهچیز وابسته به اینترنت و فضای مجازی است، حتی کسب و کارهای کوچک محلی هم نیاز به حضوری قدرتمند و پررنگ در اینترنت دارند.
باتوجهبه افزایش جستجوهای محلی کاربران، بهویژه از طریق موبایل، این نوع از سئو اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از اقدامات مهم شما در لوکال سئو، تولید محتوا با هدف توصیف و معرفی کسبوکار محلی است. اگر شما در چندین شهر یا چندین محله از یک شهر شعبه دارید، بهتر است که برای هر کدام از آنها محتوای خاص تولید کنید و یک محتوا را برای همه موقعیتهای مکانی در نظر نگیرید. همچنین در کنار کلمات کلیدی محتوا چه در متن و چه در عنوانها، حتماً از نام منطقه، شهر و استان خود استفاده کنید. برای مثال، خرید کفش چرم از جمهوری، دورههای حضوری سئو در شیراز و تعمیرات لباس مردانه در شرق تهران.
بنابراین هنگام انتخاب خدمات سئو برای وبسایتتان باید این گزینه را نیز در نظر داشته باشید. اولین و مهمترین گام این است که کسبوکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسبوکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. فقط کسبوکارهایی که در GMB ثبت شدهاند، شانس حضور در لوکال پک را دارند. وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه میدهند، میتوانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابلفهمتر میکند.
نحوه بیان جستجوهای کاربران اغلب بهوضوح نشاندهنده نیت و هدف آنهاست. به عنوان مثال، وقتی کاربر عبارتی مثل «خرید الماس» را جستجو میکند، نیت او تراکنشی است، زیرا قصد خرید دارد. در مقابل، اگر عبارت «چگونه الماس را تمیز کنیم» را جستجو کند، نیت او اطلاعاتی است و به دنبال یادگیری یا کسب اطلاعات است. برای کاربران با هدف تراکنشی، صفحات محصول و صفحات فرود خود را با کلمات کلیدی تراکنشی مانند «خرید»، «سفارش» یا «دانلود» بهینهسازی کنید. این صفحات باید طوری طراحی شوند تا کاربران را به اقدام مورد نظر تشویق کنند و فرآیند خرید را برای آنها آسانتر کنند.
اینها تکنیکها و راهبردهایی هستند که منجر به کسب رتبه در جستجوهای محلی میشوند. سئوی محلی باعث میشود سایت شما به افرادی که به دنبال یک محصول یا خدمات مشخص در یک شهر یا محدوده مشخص هستند معرفی شود. بزرگترین تفاوت سئوی محلی با سئو این است که در سئوی محلی، مکان جغرافیایی اهمیت بسیار زیادی دارد. به این معنی که سئوی محلی به شدت وابسته به این است که کاربران به دنبال چیزی در یک مکان یا محدوده جغرافیایی به خصوص باشند. به طور کلی میتوان گفت سئوی محلی هدفش این است که یک کسب و کار در نتایج جستجوی کاربرانی که نزدیکاند نمایش داده شود. اما سئو در حالت عمومیاش به دنبال این است که سایت شما در جستجوی تمام افراد در سراسر جهان به نمایش درآید.
دسته اول کسانی هستند که به دنبال نتایج نزدیک به خود میگردند، در حالی که افراد دسته دوم به دنبال نتایجی هستند که به سوال یا نیاز آنها پاسخ داده باشد. نمایش سایت شما در رتبههای برتر Google Map Pack به این معناست که برندتان جزو یکی از نتایج برتری است که کاربران در جستجوهایشان میبینند و احتمال دارد حتی به صورت حضوری به شما مراجعه کنند. اولین منبع موجود برای شروع کار، تجربه و دانش شما به عنوان صاحب کسب و کار است. محصول یا خدماتتان چیست؟ شما اگر به جای مشتری بودید، چه کلمه یا عبارتی را جستجو میکردید؟ به عنوان مثال اگر یک رستوران گیاهی هستید که پیتزای بیرونبر میفروشید، همین میتواند یکی از عبارات کلیدی پایه باشد. برندهایی که برتری و تمایز بیشتری در دنیای آنلاین دارند، نزد الگوریتم گوگل از اعتبار و اعتماد بیشتری برخوردارند. میدانیم که موتورهای جستجو و خصوصا گوگل دادههای مورد نیازشان را از سراسر وب جمعآوری میکنند.
بهینهسازی Google Maps و Google My Business میتواند تماسهای مستقیم، سرنخها و فروش بیشتری ایجاد کند. بنابراین، میتواند برای مشاغل دارای فروشگاه های فیزیکی (رستوران ها، دندانپزشکان و مکانیک ها و …) و ارائه دهندگان خدمات محلی (لوله کش، مربیان، و واکر سگ و غیره) مفید باشد. در متن صفحه چندین بار به شکل عادی و نه افراطی، کلمه کلیدی همراه با نام شهر، نام شهر و همینطور کلمه کلیدی بدون نام شهر را تکرار کنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد لوکال سئو بدانید برایتان خواهیم گفت. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب میکنید متفاوت خواهد بود.
این مورد موجب میشود تتا شما تسلط بیشتری روی محتواهای سایت خود داشته باشید و بتوانید موارد بیشتری را تغییر دهید. این دستهبندیها توسط گوگل انتخاب شدهاند و نمیتوانید در این بخش دستهبندی مخصوص خود را اضافه کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
حالا فاکتور نزدیکی یعنی چی؟ در واقع به این معناست که گوگل حین پاسخ دادن به جستجوی شما، لوکیشن یا موقعیت مکانی شما رو هم در نظر میگیره. برای کاربران با هدف مسیریابی، اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما بهراحتی قابل دسترس است و به سرعت، کاربر را به مقصد مورد نظر هدایت میکند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوانها و متا دیسکریپشنها میتواند به بهبود رتبه شما کمک کند. در دنیای امروز که اینترنت به بخش جداییناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است، بسیاری از افراد به جای مراجعه مستقیم به آدرس وبسایتها، نام آنها را در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو میکنند. اما درک این موضوع که کاربران به دنبال چه چیزی هستند برای ارائه نتایج جستجوی relevant و مفید بسیار مهم است. هدف جستجو یا search intent به دلیلی که کاربر برای انجام یک جستجو دارد اشاره میکند.
موقعیت مکانی مشاغل، محتوای محلی و نیازهای مخاطبانی که نزدیک یک کسبوکار زندگی میکنند، نقش کلیدی در تعیین سئو یک کسبوکار محلی دارند. برای اینکه از رقبا جلوتر بمانید، باید خود را در نتایج گوگل نشان دهید و استراتژیهای مناسب برای این کار را به کار بگیرید. به دلیل آنکه این حوزه بسیار تخصصی است، توصیه میکنیم از متخصصان سئو در این زمینه کمک بگیرید. سئولب به پشتوانه دانش، تجربه و تخصص در زمینه مشاوره سئو، کمک بزرگی در این زمینه به کسبوکارها به حساب میآید. درک و تحلیل سرچ اینتنت از مهمترین فاکتورهای سئو و بهینهسازی موتور جستجو است.
این اطلاعات میتوانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیههای خبری درج شوند. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینهسازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید. شما میتوانید با شیوههای مختلف بازاریابی و تبلیغات، مثل ارائه کد تخفیف یا ارسال رایگان، کاربرانتان را ترغیب به نظردهی کنید. برای مثال ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ اینو وی آس، برای هر یک از خدمات خود صفحات جداگانهای طراحی کردیم تا کاربران راحتتر بتوانند به خدمات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. اگر کسبوکار شما موقعیت خاصی دارد یا حوزه فعالیت شما حوزه خاصی است، پس حتماً باید از تگهای گوگل برای نشاندادن حوزه فعالیت خود استفاده کنید.
عوامل مختلفی از جمله بهینهسازی صفحه کسبوکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وبسایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر میگذارند. این سه عنصر اطلاعات کلیدی کسبوکار شما هستند که در فهرستهای محلی، سایتهای بررسی و پروفایلهای آنلاین دیده میشوند. وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک میکند راحتتر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. این عامل بررسی میکند که چقدر اطلاعات کسبوکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است. بهینهسازی برای کلمات کلیدی محلی و انتخاب دستهبندیهای دقیق در Google Business Profile (GBP) میتواند تأثیر زیادی در افزایش ارتباط داشته باشد. مثلاً اگر شما یک کافیشاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافیشاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافیشاپ تهران را هدف قرار دهید.
زاویه محتوا به تمرکز روی موضوع خاص یا مسئله منحصر به فردی اشاره دارد که باعث می شود پست ها و صفحات با رتبه برتر برجسته شوند. این نشان می دهد که جستجو کنندگان هنگام انجام یک جستجوی خاص چه چیزی را ارزشمند می دانند. فقط با نگاه کردن به عناوین، می توانیم ببینیم که نوع غالب محتوا یک پست وبلاگ است. روش جستجوی افراد از طریق دستگاه ها با روش جستجوی شفاهی آنها متفاوت است. کاربران به احتمال زیاد از زبان عامیانه برای سوال های خود استفاده میکنند. وقتی برای کسب و کار خود نقدهایی دریافت می کنید، اشکالی ندارد که هم نقدهای مثبت و هم منفی داشته باشید.
اما تمرکز بیش از اندازه روی کیفیت محتوا در مطالب آموزش سئو باعث شده هدف جستجو تا حدی به حاشیه برود. برای برآورده کردن هدف جستجوی کاربر، باید موضوع خود را به طور کامل پوشش دهید. یک راه عالی برای انجام این کار، پوشش دادن زیرموضوعاتی است که جستجو کنندگان ممکن است آن را نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، زمانی که افراد عبارت «بهترین هواپز» را جستجو می کنند، عبارت «۱۴۰۲» یا سال دیگری در اغلب عناوین با رتبه برتر دیده می شود. آنها می خواهند اطلاعاتی در مورد بهترین محصولات موجود در این سال داشته باشند زیرا هواپزهای جدید دائماً در حال عرضه هستند.
برای کاربران با هدف اطلاعاتی، محتوای آموزشی، بلاگ، راهنماها و مقالات «چگونه…» تولید کنید. این نوع محتوا به کاربران کمک میکند تا پاسخ سوالات خود را پیدا کرده و دانش خود را افزایش دهند. به عبارتی، کاربر با هر عبارت جستجو، به دنبال پاسخ به یک سوال یا رفع یک نیاز خاص است. شما به عنوان صاحب وبسایت، موظفید محتوای خود را به گونهای طراحی کنید که دقیقاً با این نیاز و هدف همسو باشد. به عنوان مثال، اگر عبارت «بهترین شاسی بلند» را جستجو کنید، تمام نتایج رتبه بندی ها و بررسی های شاسی بلند را پیدا خواهید کرد، نه صفحه محصول هر خودروی خاصی. این به این دلیل است که گوگل می داند هدف کاربر ابتدا یادگیری و سپس احتمالاً خرید است.
مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند. پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبهبندی جستجوهای محلی، ایدهآل برای کسبوکارهای کوچک و آژانسهای بازاریابی. از کلمات کلیدی محلی در عنوانها، توضیحات متا و محتوای صفحات استفاده کنید. صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینکهای داخلی را بهبود دهید. ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را پیدا کنید که افراد برای جستجوی محصولات یا خدمات محلی استفاده میکنند. از ابزارهایی مانند Google Autocomplete و Google Keyword Planner برای شناسایی این کلمات استفاده کنید.
حتی وقتی در انتهای عبارت مورد نظرم، اسم شهرم را هم نیاورم، گوگل متوجه میشود که نیاز دارم کسب و کارهای شهرِ خودم را ببینم و نتایج محلی را نشان میدهد. کلمات کلیدی قصد کلمات و عبارات خاصی هستند که انگیزه یا هدف اساسی کاربر را هنگام انجام جستجوی آنلاین نشان می دهند. با تجزیه و تحلیل این کلمات کلیدی، کسبوکارها و بازاریابان میتوانند بینش ارزشمندی در مورد آنچه کاربران در تلاش برای دستیابی به آن هستند به دست آورند و محتوا و استراتژیهای سئو خود را بر اساس آن تنظیم کنند. اکنون که کلمات کلیدی محلی را شناسایی کردهاید، باید وبسایتتان را با استراتژی سئو محلی بهینهسازی کنید. در واقع، باید دیگر عناصر مربوط به سئو محلی را نیز در وبسایتتان بگنجانید.
با ایجاد و تکمیل پروفایل تجاری کسب و کار در Google My Business نوبت به آن میرسد که آن را به حساب کاربری شبکههای اجتماعی کسب و کار نیز متصل کنید. NAP که شامل مهمترین شاخصههای کسب و کار شماست، باید در تمامی صفحات سایت شما رویت شود تا گوگل متوجه شود تمامی آن صفحات متعلق به شماست. قرار دادن اطلاعات تماس و نام خود در قسمت پایینی سایت یا همان Footer کمک میکند که این اطلاعات در تمامی صفحات شما حضور داشته باشند. تنها برای مکانهایی که در آنجا دفتر یا شعبه دارید صفحه ایجاد کنید.همچنین از ساختن صفحات مختلف برای یک مکان به منظور کسب رتبه در کلمات کلیدی مختلف خودداری کنید. مثلا اگر صاحب یک سایت خدمات باربری در تهران هستید از ایجاد صفحات مختلف برای کلمات کلیدی «باربری شرق تهران»، «باربری غرب تهران» و «باربری شمال تهران» خودداری کنید. باید تلاش کنید با تقسیم صفحه به بخشهای مختلف و ارائه اطلاعات مرتبط برای همه کلمات کلیدی باربری شرق، باربری غرب تهران و … رتبه کسب کنید.
افراد دسته اول، با سرچ این عبارت به دنبال مغازههای حضوری هستند و افراد دسته دوم به دنبال راهکارها و نکات مرتبط با تعمیر لباسشویی هستند. Local Pack یا Local map pack results نتایج یک جستجوی محلی را بر اساس محل حضور کاربر توصیف میکند. SERPهای محلی معمولاً شامل یک بسته با ۳ نتیجه محلی (local 3-pack) در اول صفحه هستند و مرتبطترین نتایج را روی نقشه نشان میدهند. نردبان قصد دارد به شکلی حرفهای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. میخواهیم با طراحی وبسایتهای کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفهای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفهای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود.
الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شدهاست. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسبوکارها، نتایجی را ارائه میدهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینههایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آنها پیشنهاد دهد. تغییرات و بهروزرسانیهای مداوم این الگوریتم باعث میشود کسبوکارها برای بهینهسازی استراتژیهای محلی خود همیشه بهروز باشند. تاثیر عنوان، آدرس URL، متاها و حتی ساختار محتوا کمک زیادی به قرارگیری در صدر لیست کلمات کلیدی محلی به یک وبسایت میکند. توجه به حجم مناسب کلمات کلیدی محلی در مقالات کمک زیادی به سئو خواهد کرد.
همان طور که مشاهده کردید، با اینکه برای سئو محلی سایت نباید از سئو عادی آن غافل شد، اما یک سری استراتژیهای اضافه وجود دارند که میتوانند باعث بهتر دیده شدن سایت در جستجوهای مرتبط با موقعیت مکانی شوند. به علاوه فراموش نکنید تنها چیزی که کاملاً بین این دو نوع سئو متفاوت است نحوه ساخت بک لینک است که شرح آن رفت. وقتی که یه چیزی رو گوگل میکنید، ربات گوگل سریعا ایندکس رو بررسی میکنه و لیستی از وبسایتهایی که پاسخ شما رو دارند ارائه میده. این نتایج بر اساس اینکه چقدر به جستجوی شما مربوط هستند رتبه بندی میشن. این رتبه بندی هم بر اساس معیارهای سئو داخلی یا on-page و هم بر اساس معیارهای سئو خارجی یا off-page انجام میشه.
متداولترین تکنیکها و استراتژیهای سئو محلی شامل تحقیق کلمه کلیدی محلی، ساخت و بهینهسازی حساب کاربری Google My Business و ایجاد نقلقولهای NAP برای برند است. موتورهای جستجو نیز با بررسی وجود محتوای محلی در وبسایت، وجود صفحات و پروفایلهای اجتماعی، بکلینک و استنادهای محلی تلاش میکنند مرتبطترین نتایج به عبارات مورد جستجوی کاربران محلی را به آنها نمایش دهند. سئو محلی یا لوکال سئو به مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها گفته میشود که به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوهای محلی کاربران بهتر دیده شوند. بهعبارتدیگر، وقتی یک کاربر در یک منطقه خاص عبارتی را جستجو میکند، سئو محلی تضمین میکند که کسبوکارهای مرتبط به آن کاربر در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده شوند. برای درک اهمیتی که سئوی محلی برای کسب و کارها بهخصوص کسب و کارهای نوپا و کوچکتر ایجاد میکند، چند آمار مرتبط و معتبر را بررسی میکنیم. طبق گفته گوگل، چیزی حدود ۴۶ درصد از کل جستجوهای این موتور جستجو با قصد و هدف محلی انجام میشوند.
به طور کلی از آنجا که گوگل میخواهد کارش را به درستی انجام دهد، پس طبیعتا نباید نتایج غیر مرتبط به کاربر نمایش دهد. این یک راهنمای سئوی محلی به زبان ساده است و با مطالعه آن اطلاعات خوبی درباره این موضوع کسب خواهید کرد. اگر به دنبال بهبود سئو سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم ابزار بررسی سئو سایت جت سئو را امتحان کنید. این ابزار یک افزونه سئو کروم هم دارد که به وسیله آن می توانید هر صفحه ای را در کمترین زمان ممکن تحلیل کنید. همچنین برای اطلاع از رنکینگ سایت خود در ایران می توانید به صفحه مروبطه در جت سئو مراجعه کنید.
این تمرین به شما کمک می کند به مشتریان محلی بیشتری دسترسی پیدا کنید و در نتایج جستجو، با ارزش ظاهر شوید. بهینه سازی وب سایت خود برای اصطلاحات محلی به این معنی است که ترافیک هدفمند و سرنخ های بهتری را جذب میکنید. به زبان ساده، سئو محلی باعث میشود خدمات یا محصولاتتان را در معرض دید مشتریان محله مورد نظرتان قرار بگیرد. سالنهای آرایشی، اسپا، مراکز تناسب اندام و خدمات مشابه به شدت از جستجوهای محلی بهره میبرند. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آنها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای ارزیابی و بهینهسازی سرعت استفاده کنید.
محتوای شما باید با نیت جستجو (Search Intent) کاربران همسو باشد تا بتواند نیازها و خواستههای آنها را به طور دقیق برآورده کند. اگر دقت کرده باشید بعضی اوقات که در گوگل سرچ میکنید، اطلاعات مربوط به گوگل مپس در بخش ریچ اسنیپت به کاربران نشان داده میشود. هر چه اطلاعات این بخش غنیتر و کاملتر باشد، کاربران اعتماد بیشتری به برند شما میکنند. همانطور که میبینید، شکل ظاهری این پس 3 تایی به دلی تمایز از بقیه بخشهای صفحه، نرخ کلیک بیشتری دارد و اگر بتوانید در این پک قرار بگیرید، شانس دیده شدن سایت و کسب و کار شما چند برابر میشود. هدف جستجو کاربر مفهوم مهمی است که گوگل در سالهای جدید بیشتر روی آن حساس شده، پیشنهاد میکنیم مقاله Search Intent چیست را مطالعه کنید.
سئو محلی استراتژیی موفق برای کسب و کارهاست تا با کمترین هزینه به مشتری هدف خود دست پیدا کنند. دیده شدن همزمان در نتایج جستجوی ارگانیک محلی و نقشههای گوگل، جایگاه یک کسب و کار را تقویت کرده و ترافیک قابلتوجهای را به سمت آن انتقال میدهد. جستجوی محلی (Local Search) برای کسب و کارهای کوچک و متوسط اهمیت زیادی دارد، زیرا مشتریان هدف به طور سادهتری به آنها دسترسی مییابند. اگر کسب و کار کوچکی دارید و هنوز نمیدانید که لوکال سئو Local seo چیست، بهتر است کمی اطلاعات دربارۀ آن کسب کنید. بر اساس آمار، «عامل نزدیکی» برای مشتریان بسیار اهمیت داره و حدود ۹۲ درصد از کاربران فقط بیست دقیقه صرف پیمودن مسیر برای خرید محصولات مورد نظرشون میکنند.
در سئو محلی شما باید از هر ابزاری برای تقویت توجه مخاطبان یا گوگل استفاده کنید. موضوعات مهم و عمومی، ترافیک زیادی جذب میکنند؛ اما برخی از اوقات نوشتن درباره موضوعات محلی و مورد نیاز کاربر ترافیک موثرتری را ایجاد خواهد کرد. در طی سالیان گذشته اولویتها در حوزۀ سئو از تمرکز بر کلمات کلیدی بهسمت مغز محتوا تغییر کرده است و به همین خاطر به موضوع منظور جستوجوی کاربر یا همان Search Intent بیش از پیش اهمیت داده میشود. اکثر کارشناسان سئو بر این موضوع توافق دارند که تولید محتوا برای منظور مشخصی از کاربر نهتنها میتواند برای او مفیدتر باشد، بلکه احتمال اینکه رتبۀ بهتری در گوگل کسب شود نیز بیشتر خواهد شد. گسترش درک از سرچ اینتنت به شما امکان میدهد که محتوایی دقیقتر و متناسب با نیازهای واقعی کاربران ارائه دهید و به اهداف بازاریابی خود دست یابید. اگر وبسایت شما همان چیزی باشد که کاربر به دنبال آن است، حضور در نتایج جستجو میتواند بسیار ارزشمند باشد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری