رنگهای خودرو mvm x33 2024-11-29

معرفی و بررسی MVM X33 کراس؛ مشخصات و آپشن های محصول جدید مدیران خودرو گجت نیوز

در اولین ویدیو تست و بررسی اختصاصی گجت نیوز به سراغ خودرو کراس اور ام وی ام ایکس 33 کراس – MVM X33 Cross رفتیم تا زیر و بم آن را بالا و پایین کنیم. مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

قلب تپنده این خودروی کراس اوور یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که حداکثر می تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعت به چرخ های جلو منتقل می شود. همین موارد سبب شده تا X33 توربو نسبت به دیگر اعضای خانواده شتاب بالاتر و مصرف پایین تری داشته باشد. شرکت چری سال ها است که در بازار ایران حضور دارد و محصولات مختلف این شرکت، توسط شرکت مدیران خودرو در بازار ایران مونتاژ می شود.

اما نسل سوم آن که با نام X33S شناخته می شود خودرویی با طراحی قابل قبول و امکانات رفاهی زیاد است که می تواند حرف هایی برای زدن در مقابل رقبا داشته باشد. لازم به ذکر است مدیران خودرو نسخه توربوشارژ X33S را نیز رونمایی کرد که در تعداد محدود تولید شده و خودرویی تر و فرز تر از دیگر نسخه های X33S است. مشابه سال‌های قبل، کراس‌اور پرفروش چری با پیشرانه‌ی دولیتری تنفس طبیعی در ایران فروخته می‌شود. این مدل قدرت ۱۳۶ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه به‌همراه نهایت گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. کراس‌اور X33 با جعبه‌دنده خودکار CVT و هفت‌سرعته (در حالت تعویض دستی) عرضه می‌شود که نتیجه‌ی آن، رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت در زمانی حدود ۱۴.۵ ثانیه است. نهایت سرعت خودرو با موتور دولیتری، ۱۷۰ کیلومتربرساعت و میانگین مصرف سوخت با بنزین معمولی ایران، نزدیک به دَه لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

این خودرو با صندوق ۵۵۰ لیتر در حالت استاندارد ارائه می‌شود که البته با خواباندن صندلی‌های عقب افزایش پیدا می‌کند. چراغ‌های عقب در مدل X33 S اسپرت زاویه‌دار هستند، ضمن اینکه مشابه گرند ویتارا، از مربع‌های سفید در محیط قرمز استفاده می‌کنند. حتی در قسمت پایین و گوشه‌های سپر نیز چراغ‌های هشدار دیده می‌شوند که شباهت زیادی با نمونه‌های موجود در سوزوکی دارند. از تغییرات مهم این نما، باید به قاب دورنگ مخصوص چرخ یدکی و طرح جذاب سپرها با ادوات نقره‌ای‌رنگ و حفره‌های مستطیلی با فریم کروم اشاره کرد که البته، کاربرد فنی و ارتباطی با اگزوز ندارند. چری X33 حتی شیشه‌ی عقب را به‌سادگی ها نکرده و با منحنی در قسمت پایین، متفاوت از مدل‌های قبلی به‌نظر می‌رسد. اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس 33 کراس شامل 4200 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض و 1570 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری هم به 2555 میلی متر می‌رسد.

مجموعه خودرویی مهندس باغشنی

به‌جز ترمز ضدقفل (ABS) و تقسیم هوشمند نیروی ترمز در مواقغ اضطراری (EBD)، فناوری دیگری برای کنترل تعادل خودرو وجود ندارد. البته مصرف‌کنندگان توقع سیستم‌هایی مثل کنترل لغزش (ESP) در کراس‌اورهای کامپکت چینی ندارند؛ اما کمبود آپشن‌هایی مثل فناوری حفظ خودرو در شیب (HCA) و نشان‌دهنده‌ی فشار باد لاستیک‌ها در ام وی ام X33 احساس می‌شود. این خودرو به حسگر عقب مجهز است؛ اما برای هشدار برخورد از نمای جلو و جوانب حسگری ندارد.

مورد دیگری که برخی از رانندگان این خودرو به آن اشاره کرده‌اند مصرف زیاد سوخت در سرعت‌های بالا است. همچنین با گذر زمان و استفاده مداوم از خودرو، زاپاس‌بند این خودرو به ویژه در هنگام عبور از روی دست‌اندازها دچار صدا می‌شود. روی غربیلک فرمان در سمت چپ کروز کنترل و در سمت راست دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی تعبیه شده‌اند. هر چرخ مجهز به سنسور فشار تایر در داخل است که فشار تایر و دمای لاستیک را با سیگنال فرکانس رادیویی روی داشبورد نمایش می دهد تا به طور موثر از تصادف جلوگیری کند. کراس‌اور تیگو 3 با ابعادی به طول ۴۴۱۹ میلی‌متر و عرض ۱۷۶۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۵۱ ارائه می‌شود؛ در حالی‌که فاصله‌ی محورهای آن ۲۵۱۰ میلی‌متر است. سیستم RSC یکی از زیرمجموعه‌های سیستم تعلیق خودرو به شمار می‌آید و سبب پایداری بیشتر خودرو در هنگام گذر از پیچ‌ها می‌گردد.

خرید خودروی ایکس 33 کراس دنده ای و خودروی ایکس 33 کراس اتومات هم به صورت اقساطی با بازپرداخت 12 تا 60 ماهه با پیش پرداخت های متنوع و هم خرید به صورت نقدی امکان پذیر است. برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت بروز خودروی x33 cross می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی 377 خیری در ارتباط باشید. هم چنین لازم بذکر است قبل از هرگونه تصمیم به خرید می توانید از مزیت تست درایو نمایندگی 377 خیری بهره مند شوید؛ برای رزرو زمان نست درایو با کارشناسان ما در ارتباط باشید. جدیدترین عضو خانواده X33 نسخه توربوشارژ آن است که مدیران خودرو اواخر سال 1400 از آن رونمایی کرد. نسخه توربوشارژ ام وی ام X33 خودرویی است که به بازار آمده تا با دیگر رقبای هموطنش که از نظر فنی خودروهای تر و فرزی بودند به رقابت بپردازد. کراس‌اور ام وی ام X33 با چهار کیسه‌ی هوا برای روبه‌رو و فضای جانبی سرنشینان جلو ارائه می‌شود.

با عرضه نسل اول MVM X33 در ایران رفته رفته شرکت های دیگر نیز به این فکر افتادند تا از سرزمین اژدها خودروهایی در این کلاس را به بازار معرفی کنند. فروش بالای X33 در ایران در کنار پیدا شدن رقبای هموطن در این سگمنت مدیران خودرو را برآن داشت تا نسل های بعدی و در واقع فیس لیفت های جدید این خودرو را به بازار عرضه کند. همین موضوع سبب شد تا در این مدت بیش از یک دهه دو نسخه فیس لیفت جدید دیگر نیز از ایکس 33 در ایران معرفی شود. ام وی ام X33 فیس لیفت و ام وی ام X33S دو فیس بعدی از این خودرو بودند که به ترتیب طی این چند سال به بازار ایران عرضه شدند. ام وی ام X33S توربوشارژ نیز آخرین عضو این خانواده است که در واقع می توان آن را تر و فرز ترین نسخه ام وی ام X33 دانست.

در نمای جانبی تنها رکاب به انتهای درب ها اضافه و طرح رینگ ها نیز اسپرت تر از قبل شده که اتفاقی مثبت است. نمای عقب اما تغییر چندانی نداشته و طراحان چری همان نمای قبلی را مناسب این نسخه دانسته‌اند. متاسفانه همچنان خبری از یک سپر کامل و زیبا نیست و تاثیرات منفی بر روی این بخش گذاشته است. ازنظر آپشن‌های ظاهری و امکانات رفاهی، نمی‌توان نمره‌ی فوق‌العاده‌ای برای X33 S درنظر گرفت. البته، این شرایط کم‌وبیش برای تمامی خودروهای چینی در این محدوده‌ی قیمت وجود دارد.

کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس نه حس ارزان بودن می‌دهد و نه لاکچری سواری را به شما القا می‌کند. در داخل اتاق ام وی ام ایکس 33 کراس شاهد صندلی‌های دستی با گرمکن، سانروف و سیستم نور پردازی 64 رنگ هستیم و تریم داخلی طرح چرم هم زیبایی این بخش را بیشتر می‌کند. روی داشبورد ام وی ام X33 Cross هم موارد جذابی مانند مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، فرمان دی کات و طراحی دو رنگ دیده می‌شود و همان طرح دراگون اسکین هم دوباره تکرار شده است.

طراحی خارجی ایکس 33 کراس

نورپردازی ۶۴ رنگ داخل که به شما اجازه می دهد محیط را شخصی سازی کنید و هر زمان که بخواهید آن را تغییر دهید. مانیتوری که برای این نسخه از X33 در نظر گرفته‌اند، یک مانیتور 8 اینچی با قابلیت اتصال گوشی همراه به آن از طریق بلوتوث و پورت USB است. سیستم HSA در هنگام حرکت در مسیرهای شیب‌دار و سربالایی یک سیستم کمکی برای حرکت روان خودرو به حساب می‌آید. ترمز دستی از طریق کنترل الکترونیکی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نیروی ترمز به طور یکنواخت به هر چرخ اعمال می شود و در نتیجه اثربخش عمل می‌کند.

البته، نباید فراموش کرد برچسب قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون‌تومان برای کراس‌اور کامپکت چینی هنوز برای خریدار ایرانی با درآمد کنونی پذیرفتنی نیست. افزون‌براین، سابقه‌ی مدیران خودرو و حضور طولانی‌مدت ام وی ام X33 در بازار ایران، خیال مردم را از بابت خدمات پس از فروش و گارانتی و تأمین قطعات این خودرو در سال‌های آینده راحت می‌کند. تجربه نشان داده حضور کوتاه‌مدت محصولی چینی در بازار ایران، به هزینه‌های سنگین تعمیر، کمبود لوازم یدکی، فقدان متخصص فنی و درنهایت، افت شدید قیمت در بازار دست دوم منجر خواهد شد. این خودرو از چراغ‌های مدرن با طرح اسپرت و نوار LED روشنایی و رینگ‌های جدید آلومینیوم استفاده می‌کند که همراه‌با رنگ‌آمیزی دوگانه (سقف سیاه و بدنه‌ی متفاوت) فراتر از مدل‌های قبلی به‌نظر می‌رسد. ام‌وی‌ام X33 S باربند و سانروف و جایگاهی ویژه برای یدکی دارد که علاوه‌بر زیبایی کاربردی هستند و به بهبود راحتی سرنشینان منجر می‌شوند.

این درحالی است که سال ۱۳۹۶، با پیش‌پرداخت ۳۰میلیون تومان یا مبلغ نقدی درحدود ۸۰میلیون تومان، امکان خرید X33 S اسپرت برای مصرف‌کننده ایرانی وجود داشت. جدیدترین ثبت نام مدیران خودرو برای این محصول، با اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه برای حداکثر ۵۵ درصد قیمت است. X33S در بخش مشخصات فنی از همان پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی تنها با برخی اصلاحات استفاده می کند که توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را دارد.

با این چشم انداز امیدوار هستند که نقش مهمی در شکل دهی به آینده حمل و‌ نقل پایدار ایفا کند و به مشتریان خود در سراسر جهان خدمات ارزشمندی ارائه دهد. فرمان برقی‌ای که سبکی و نرمی را در سرعت‌های پایین و مهم‌تر از آن ثبات در سرعت‌های بالا را برای راننده به ارمغان می‌آورد. رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های جک S3، چانگان CS35، هایما S5، لیفان X70 و … میباشد.

فرمان هم طبق ترند این روزها به‌شکل 3 پر دی‌کات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفته‌اند. ایکس 33 کراس که مدیران خودرو به ایران می‌آورد، در مناطق دیگر با نام اومودا 3 یا C3 در دسترس قرار خواهد گرفت. در نتیجه، این خودرو دومین عضو از سری اومودا از چری در نظر گرفته می‌شود که مدیران خودرو اولین عضو آن یعنی اومودا 5 یا C5 را تحت نام فونیکس FX به بازار ایران معرفی کرده است. اومودا نماینده مجموعه به‌روز جدیدی از محصولات چری خواهد بود که عمدتاً علایق و سلایق قشر جوان را هدف گرفته‌اند.

البته، کیفیت سیستم تعلیق و تعادل این محصول برتری محسوسی درمقایسه‌با چانگان و لیفان ایجاد می‌کند؛ اما نیازمند احتیاط راننده است؛ چراکه بدون ESP و کنترل کشش ارائه می‌شود. در گذشته، چراغ‌های بزرگ در بخش عقب خودروهای چینی، خصوصا کراس‌اورها را شاهد بودیم که چندان جذابیت نداشتند. البته، نباید فراموش کنیم مدل اولیه‌ی ام وی ام X33 به‌دلیل الگوبرداری واضح از کراس‌اورهای ژاپنی مثل تویوتا راو 4 (نسل دوم و سوم) و سوزوکی گرند ویتارا، طراحی متناسبی در نمای پشت داشت. این خودرو برخلاف نمای روبه‌رو که در سال‌های گذشته دست‌خوش تغییرات گسترده شده، تفاوت چشمگیری در نمای پشت مدل‌های مختلف ندارد. همان طور که اشاره شد ام وی ام X33 کراس با دو تیپ در بازار ایران عرضه شده که نسخه دنده دستی آن به لحاظ آپشن و امکانات نسخه پایه آن محسوب شده و نسخه فول آپشن همین نسخه اتومات آن است. تیم آخرین خودرو در این قسمت از تست و بررسی خودروها، به سراغ ام وی ام X33 کراس رفته است و این خودرو را به طور کامل بررسی کرده و تمامی مزایا و معایب آن را عنوان کرده است.

یکی از آخرین خودروهایی که این برند در تابستان گذشته رو نمایی و معرفی کرد، ام وی ام X33 کراس بود. در این خودرو المان و عناصری به کار رفته که شما می توانید آن ها را در خودرو های میان رده به بالا مشاهده نمائید. جالب است بدانید که محصول جدید ام وی ام قرار است در دو نسخه CVT و MT به بازار عرضه شود. هر کدام از این نسخه ها مشخصات خاص و گوناگونی دارند که در هنگام خرید خودرو باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. از وسط تا گوشه چپ داشبورد این خودرو دو نمایشگر متصل به یکدیگر قرار گرفته‌اند که تلاش شده است تا حد ممکن شبیه به نمایشگرهای دوگانه یکپارچه جدید باشند. نمایشگر مرکزی با اندازه قابل قبول، به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و نمایشگر پشت فرمان عهده‌دار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است.

تنظیمات برقی و گرم‌کن داخل صندلی، سقف پانورامیک، استارت دکمه‌ای، خروجی برق دوازده ولت، چراغ LED برای روشنایی عقب و تهویه‌ی مطبوع دوگانه امکاناتی هستند که در نسخه‌ی وارداتی X33 ارائه نمی‌شوند. سپر X33 S حجم‌دهی پیچیده و چشم‌گیری ندارد؛ اما با چند حفره‌ی بزرگ، نمایی اسپرت و جوان‌پسند فراهم می‌کند. در بخش میانی هم، ادوات سیاه پلاستیکی و مشبک دیده می‌شوند که در مدل ام وی ام  X33 S  اسپرت با زهوار فلزی و نقره‌ای‌رنگ مستطیل‌شکل همراه است.

ایکس 33 کراسX33CROSS

جدیدترین مدل ام وی ام X33 در ایران، با دو تیپ S و S اسپرت عرضه می‌شود که صرفا در جزئیات سپر جلو متفاوت هستند. ام وی ام X33 نیو فیس، به عنوان یک خودروی کراس اوور در کلاس اقتصادی به راحتی توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای نیمه شاسی را در ایران به خود اختصاص دهد. در این قسمت، نه‌تنها کلیدهای کاربردی متعدد برای کروزکنترل و سیستم صوتی و پاسخ‌گویی به تماس تلفنی وجود دارد؛ بلکه مواد مرغوب‌تر با ادوات نقره‌ای‌رنگ دیده می‌شوند.

در نسل‌های اولیه X33 همیشه به ظاهر جانبی ساده و بی‌طرح این خودرو ایراداتی وارد بود که در نسخه‌های فیس لیفت بعدی با افزودن فلاپ‌های پلاستیکی در قسمت پایین درها این مسئله را رفع کردند. در ادامه به بررسی فنی و ظاهری نسخه نیو فیس ام وی ام ایکس 33 در ایران می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را برمی‌شماریم و همچنین آن را با چند خودروی هم رده در بازار ایران مقایسه خواهیم کرد. ظاهر این خودرو با خطوط تیز و مدرن نمای جلویی برجسته با جلو پنجره ای بزرگ و چراغ های LED زیبا یک حس قدرت و مدرنیته را القا می کند.

از نکات مثبت مهم در طراحی داخلی ام وی ام X33 ، توجه ویژه به جزئیات داشبورد و پوشش داخل درها است. دستگیره‌ی نسبتا بزرگ و نقره‌ای‌رنگ همراه‌با اهرم کروم برای بازکردن درهای جلو، جذابیت زیادی برای سرنشین X33 خواهد داشت. از نمای جانبی، تفاوت خاصی میان بدنه‌ی X33 S و مدل قبلی وجود ندارد؛ ولی به‌دلیل استفاده از ادوات فلزی روی درها، تشخیش مدل جدید از نسخه‌ی قدیمی امکان‌پذیر است.

X33 از نسل اول تا نسخه جدید X33 S کمترین تغییرات ظاهری را در بخش عقب خودرو داشته است. در نمای عقب X33 S نیو فیس به مانند سایر نسخه‌های این خودرو، زاپاسی وجود دارد که فرمی همچون خودروهای لندکروزر به آن می‌دهد. همچنین بد نیست بدانید که این موتور را قبلا در ام وی ام ایکس 22 پرو دنده‌ای هم دیده بودیم.

نگاهی به قیمت های عجیب انواع خودرو در دیجی کالا

محصول جدید MVM، در مقایسه با رقبایی که دارد، از آپشن و امکانات خوب و قابل توجهی برخوردار است که نمی توان به سادگی از آن ها گذشت. اگر شما هم به دنبال کراس اوور اقتصادی هستید، که امکانات خوب و فنی قابل قبول نیز داشته باشد و همچنین کیفیت و به روز بودن را حفظ نماید، میتوانید روی این خودرو حساب کنید. این خودرو در بازار تازه وارد است و هنوز به طور کامل امتحانش را نداده است.اما این خودرو با توجه به طراحی به روز و امکانات قابل قبول، به نسبت از ارزش خرید خوبی برخوردار است. با وجود این، در نمای عقب MVM X33 کراس تغییر قابل ملاحظه‌ای اعمال شده و همان‌طور که انتظار می‌رود، چراغ‌های عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغ‌ها در عین حفظ الگوی چراغ‌های ایکس 22 به یکدیگر متصل شده‌اند تا طراحی هرچه هماهنگ‌تر با ترند کنونی باشد. در کامپیوتر سفری X33 S AT نیو فیس اطلاعاتی مثل ساعت، نمایش وضعیت گیربکس، مصرف سوخت لحظه‌ای و میانگین، فشار باد تایرها، مسافت قابل پیمایش متناسب با بنزین موجود درون باک و کیلومتر شمار خودرو قابل مشاهده هستند.

موتور 2 لیتری 24 سیلندر با قدرت 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه قدرت را به جلو انتقال میدهد و قادر است ام وی ام ایکس 33 جدید را تا حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت پیش ببرد. شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد. MVM X33 Cross با هدف کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و افزایش کارایی ساخته شده است. این خودرو با موتورهای کارآمد که کاهش انتشار دی‌اکسید کربن و مصرف سوخت پایین را هدف قرار داده اند، پاسخگوی نیازهای رانندگان آگاه از محیط زیست است. تکنولوژی هایی مانند سیستم استارت / استاپ خودکار که در توقف های موقتی موتور را خاموش می کند، به بهبود کارایی سوخت و کاهش هزینه های رانندگی کمک می کند. صندلی های راحت با امکان تنظیم برای راننده و سرنشین جلو فضای کافی برای سرنشینان عقب و صندوق بار جادار این خودرو را برای استفاده های روزمره و سفرهای کوتاه ایده آل می سازد.

وظیفه اصلی این سیستم تنظیم فشار هیدرولیکی است که بر ترمزها و کم فنرها وارد می‌شود. همچنین به دلیل وجود زاپاس در بخش پشت خودرو هنگام پارک، باید حتما یک فاصله 40 سانتی‌متری را برای آن در نظر بگیرید. چندین ورق فولادی بنتلر با مقاومت فوق العاده بالا در ساخت بدنه ی اکس ۳۳ کراس استفاده شده است.

نگاهی به ام وی ام X33 کراس

روکش صندلی‌ها را ترکیبی از چرم و پارچه انتخاب کرده‌اند که برای جلوگیری از تعریق در فصول گرم سال بسیار مناسب است. برای تمام قسمت‌های داشبورد به غیر از بخش کوچکی در سمت شاگرد، از جنس پلاستیک سخت و باکیفیت استفاده شده است. از دیگر تغییرات ظاهری X33 نیو فیس می‌توان به تغییر در بخش جانبی خودرو اشاره کرد.

از نمای روبه‌رو، چراغ‌های کشیده این خودرو با لامپ هالوژن در وسط جذابیت بیشتری درمقایسه‌با مدل‌های قبلی دارند. چراغ راهنمای کوچک و نارنجی‌رنگ در گوشه‌‌ی چراغ اصلی است که همراه‌با قطعاتی باریک و فلزی، حالت چشم و پلک را برای روشنایی خودرو تداعی می‌کند. مشابه دیگر خودروهای گروه چری، X33 هم جلوپنجره‌ی ساده‌ای دارد که با زمینه‌ی سیاه و خطی افقی همراه‌با فلز کروم و نشان شرکت سازنده ارائه می‌شود. این خودرو فقط در ایران برند MVM دارد و در دیگر کشورها، با لوگوی شبیه به A مربوط به گروه چری تولید می‌شود.

ام وی ام ایکس 33 کراس بخریم یا نه؟ بررسی کامل MVM X33 CROSS

یکی از اولین محصولاتی از شرکت چری که در بازار ایران مونتاژ شد ام وی ام X33 بود که در حقیقت یک کراس اوور سایز متوسط بود که بعد ها عرضه و مونتاژ آن در بازار ایران متوقف شد. اما سال ها بعد از این اتفاق شرکت مدیران خودرو محصولی را با نام X33 کراس در بازار ایران عرضه کرد که این خودرو در واقع یک کراس اوور کوچک است که تحت نشان MVM در بازار ایران عرضه می شود. ام وی ام X33 همانطور که اشاره شد جزو اولین کراس اوور هایی بود که پایش به جاده های ایران باز شد.

اما در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید. چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفته‌اند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند. در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شده‌اند. این کراس‌اور کامپکت برای جلوزانو و بالای سرِ چهار انسان بلندقد فضای کافی دارد و در سفرهای بلندمدت، می‌تواند نسبتا راحت باشد.

استفاده از فناوری‌ چراغ‌های ال ای دی در کنار رینگ‌‌های 17 اینچی، کالیپر ترمز دو رنگ، دی لایت‌های منحصر به فرد و رنگ بندی جذاب، از مهم‌ترین المان‌های ظاهری در این کراس اور مدیران خودرو هستند. این تریم نارنجی‌رنگ اسپرت را در قسمت‌های مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده می‌کنیم. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X33 Cross به‌جز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X22 Pro ندارد.

تکنولوژی و اتصال MVM X33Cross (ایکس 33 کراس)

در قسمت جلو، ترکیب دی لایت‌های کوانتومی با جلوپنجره هندسی حسی از آینده، هنر و فناوری را به چشم القا می‌کند. طراحی به‌هم‌پیوسته دیلایت‌های این کراس اور حرکت به سمت آینده را به ذهن منتقل می‌کند. نمای جلو چراغ های اصلی کاملا کشیده و باریک طراحی شده و جلوپنجره نیز متصل به چراغ هاست. در نمای جانبی تنها قاب آینه ها تغییر یافته و در نسخه اسپرت ستون ها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند. در قسمت تهویه و دسته‌دنده‌، البته مشابهت زیادی با ادوات موجود در دیگر خودروهای چینی به‌چشم می‌خورد؛ اما درمجموع، می‌توان از کیفیت کلیدها و دکمه‌ها رضایت داشت.

نمای داخلی

اما نسخه توربوشارژ ام وی ام X33S مشخصاتی مشابه به آریزو 5 توربو جدید دارد که تیراژی محدود داشته و تنها هدف تولید آن رفع نیاز طرفداران X33S بود که به دنبال خودروی تند و تیز بودند. ام وی ام X33S نام دومین فیس لیفت ام وی ام X33 است که در سال 1395 توسط مدیران خودرو رونمایی و جایگزین نسخه قبلی شد. این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تغییرات نسبتا زیادی پیدا کرد و توانست فروش ایکس 33 در ایران را افزایش دهد. این خودرو در دو تیپ ام وی ام X33S اسپرت و ام وی ام X33S ساده به فروش می رسید که تنها تفاوت این دو تیپ در نمای ظاهری است. ام وی ام X33S در دو تیپ ساده و اسپرت تولید شد که تیپ اسپرت تنها از نظر ظاهری سپر جلوی متفاوت و رکاب جانبی را نسبت به نسخه ساده داشت. جدیدترین مدل چری تیگو 3 که در ایران با نام امی‌وی‌ام X33 S عرضه می‌شود، ازنظر فنی برای رانندگی آرام در شهر و سفرهای معمول خانواده‌ای چهارنفره مناسب است.

{

معرفی کوتاه ام وی ام X33 کراس

|}

ازنظر فناوری‌های مربوط به سیستم‌های حفاظت رانندگی، به‌دلیل فقدان سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESP) و فناوری کنترل کشش (TCS) و سیستم حفظ خودرو در شیب (HCA)، هایما S5 و هاوال H2 برتر از X33 S هستند. کراس اوور کوچک ام وی ام در بخش داخل کابین نیز سبک طراحی بروزی را به نمایش می گذارد که می تواند ارزش خرید این محصول را بالا ببرد. مسلما به لحاظ کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین این خودرو نمی توان انتظار کیفیت متریال خودرو های لوکس و گران قیمت را داشت اما کیفیت متریال این خودرو در مقایسه با رقبا، قابل قبول و راضی کننده است. از طرفی با اینکه این خودرو در خارج از ایران قیمت بالایی ندارد اما امکانات خوبی را در خود جای داده است که این موضوع می تواند ارزش خرید این محصول را بالا ببرد.

برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی کاربردی، اقتصادی و قابل اعتماد هستند که تجربه رانندگی لذت بخش و امنیت را ارائه دهد، X33 Cross می تواند گزینه ای عالی باشد. با توجه به ویژگی ها و مزایایی که این مدل ارائه می دهد، انتظار می رود که محبوبیت قابل توجهی در میان خریداران به دست آورد و جایگاه خود را در بازار خودرو تثبیت کند. لازم به ذکر است نسخه جدید X33 اواخر سال 2010 رونمایی شد که در اصل فیس لیفتی برای نسل اول تیگو 3 بود. فروش قابل قبول نسل اول ایکس 33 و همچنین باز شدن پای رقبای هموطن این خودرو به بازار ایران، همه دست به دست هم داد تا مدیران خودرو اولین فیس لیفت نماینده خود را در سال 1393 رونمایی کرده و کماکان سهم فروش خود را محفوظ نگه دارد. ازنظر مواد به‌کاررفته در کابین و صندلی‌ها، رضایت نسبی برای خریدار ایرانی فراهم می‌شود.

در طراحی MVM X33 کراس به‌وضوح می‌توان شباهت‌ها به اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس را دید. در نمای جلو این شاسی بلند دی‌لایت‌های کشیده با طرح شطرنجی با جلوپنجره بزرگی ترکیب شده‌اند که تریم کرومی آن به‌خوبی خودنمایی می‌کند. وسط این جلوپنجره لوگوی ام وی ام قرار دارد و چراغ‌های اصلی جلو در دو گوشه راست و چپ ناحیه جلو قرار گرفته‌اند. این المان‌ها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را به‌وجود آورده‌اند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن. از آپشن‌های رفاهی دلچسبی که به این نسخه از خودروهای X33 اضافه شده است می‌توان به گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد که در روزهای سرد سال، حس فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کنند. اما انتقاداتی نیز به این آپشن وارد دانستن که آن هم از بابت قرارگیری دکمه‌های گرمکن درون کنسول میانی است.

{

مشاوره خودرویی با دستیار باغشنی

|}

در ایکس 33 کراس درواقع فضایی شامل سه قسمت برای قرار دادن گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته‌شده که یکی از آن‌ها امکان شارژ بی‌سیم گوشی با توان 15 وات را دارد و سرنشینان می‌توانند حین سفر، از امکان شارژ وایرلس بهره‌ ببرند. همچنین سرنشینان جلو می‌توانند در فصول سرد سال از گرم‌کن صندلی‌های جلو بهره‌ ببرند. MVM X33Cross با توجه به طراحی زیبا و مدرن، امکانات داخلی کامل، مشخصات فنی خوب و تمرکز بر ایمنی به عنوان یک خودرو کارآمد و اقتصادی برای خانواده ها و افرادی که به دنبال تجربه رانندگی لذت بخش در شهر و سفرهای کوتاه هستند معرفی می شود.

گروه مدیران خودرو با برند ام وی ام، حسابی در حال تاخت و تاز است و خودروهای خوش فروش چری را روی هوا می‌زند و تحت نام خودش، روانه بازار ایران می‌کند. ما در سال جاری، به استقبال ام وی ام آریزو 5 اسپرت رفتیم و سپس به ایکس 22 پرو دنده‌ای رسیدیم که قبلا با نسخه پرچمدار آن یعنی ام وی ام X22 Pro IE آشنا شده بودیم. حالا نوبت آن است که سراغ جدیدترین کراس اور جمع و جور ام وی ام مدیران خودرو برویم و جزئیات آن را با ذره بین بررسی کنیم. از مزایای اصلی نسخه جدید X33 می‌توان به داشتن سیستم‌های ESP، RSC، HSA و TCS اشاره کرد که سطح ایمنی این خودرو را تا حد چشمگیری افزایش داده‌اند.

محصول جدید ام وی ام از یک گیربکس 5 سرعته دستی بهره می برد.قدرت موتور و گشتاور این خودرو به ترتیب برابر با 116 اسب بخار و 143 نیوتن بر متر است. میزان مصرف سوخت، ام وی ام X33 کراس به شکل ترکیبی 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. شما می توانید با خرید اقساطی خودرو جدید برند MVM، از طراحی داخلی و خارجی فوق العاده این دستگاه بهره مند شوید. ام وی ام X33 یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که به عنوان اولین نماینده کشور پهناور چین در ایران در کلاس خودروهای کراس اوور پا به جاده های ایران گذاشت. نسل اول این خودرو توانست به واسطه نبود رقیبی هم قیمت فروش قابل قبولی را تجربه کند. اما اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم نسل اول و دوم ام وی ام X33 خودروهای چندان با کیفیتی نیستند و نمنونه های سالم آن اکنون بسیار کمیاب شده‌اند.

با گنجایش 5 مسافر که به راحتی می‌نشینند و محفظه‌های کاربردی دارد تا بتوانید هر آنچه را که می‌خواهید حمل کنید.

از طرفی طراحی‌های سیاه و سفید بدنه و مشکی پیانویی داخل کابین نیز بر جذابیت ظاهری این خودرو افزوده‌اند. همچنین بیش از 10 سال است که موتور تنفس طبیعی به کار رفته در این نسخه بر روی دیگر نسخه‌های X33 نیز نصب شده و امتحان خود را پس داده است و یکی از باکیفیت‌ترین موتورهای موجود در بازار فعلی ایران به حساب می‌آید. زبان طراحی به‌روز و جذاب به کار گرفته‌شده در ایکس ۳۳ کراس، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کراس اور مدرن ام‌وی‌ام است.

مواد به‌کاررفته در بخش اصلی صندلی‌ها (قسمت میانی نشیمن‌گاه و گودی کمر)، حالت اسفنجی و نرم دارند؛ اما در کناره‌ها با چرم مصنوعی و مواد سخت‌تر ارائه می‌شوند. این شرایط باعث می‌شود درکنار صرفه‌جویی هزینه‌ی تولید برای خودروساز و مصرف‌کننده، نمای اسپرت صندلی‌ها حفظ شود و بدن سرنشینان نیز تا حدودی هنگام گردش ماشین ثابت بماند. در فضای عقب، البته صندلی‌ها حالت تخته‌ای و صاف دارند که غیرارگونومیک (ناهماهنگ با بدن انسان) هستند و در سفرهای طولانی، تا حدودی خسته‌کننده خواهند بود. باوجوداین، به‌دلیل استفاده از طراحی دوگانه مشابه صندلی‌های جلو، ظاهر زیبایی دارند. ام وی ام ایکس 33 کراس در نسخه 1.5L میزبان یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم 1.5 لیتر است که با کد SQRE4G15C شناخته می‌شود و تقریبا 116 اسب بخار قدرت در دور موتور 6150 و 143 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 4000 تولید می‌کند. ام وی ام X33 کراس در این نسخه، یک گیربکس دستی 5 سرعته دارد که چرخ‌های جلویی را مستقیما به حرکت در می‌آورد.

با قیمتی رقابتی و هزینه نگهداری مناسب این خودرو می تواند یک انتخاب عالی برای خریداران باشد که به دنبال ترکیبی از استایل، عملکرد و ارزش هستند. خودرو  X33 Cross (ایکس 33 کراس) به در رده خودروهای شهری و کراس اوور کوچک، طراحی و امکاناتی را به ارمغان آورده است که آن را به یک گزینه جذاب در بازار خودرو تبدیل می کند. این خودرو با هدف ارائه تجربه ای متمایز در رانندگی شهری و سفرهای کوتاه طراحی شده است و با توجه به ویژگی ها و قابلیت های خود قصد دارد جایگاهی مستحکم در بازار خودروهای اقتصادی و کاربردی برای خود دست و پا کند.

نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند. در نمای جانبی کمی شرایط عادی شده و یک ظاهر نسبتا ساده با کمی حجم پردازی مشخص است. شاید تنها جذابیت این نما وجود تایر زاپاس پشت درب صندوق باشد اما یک نکته منفی بیش از همه چیز به چشم می آید آن هم ناقص بودن سپر عقب که طراحی این خودرو را ناقص کرده است. سپر عقب در قسمت درب صندوق بدون برآمدگی طراحی شده و اصلا هماهنگ با قسمت های دیگر نیست. در این قسمت از تست و بررسی خودرو های داخل بازار ایران، به سراغ کراس اوور کوچک و جدید ام وی ام رفته ایم و آن را به طور کامل بررسی کرده ایم.

درمقایسه‌با رقبا، کراس‌اور کامپکت چری بهتر از چانگان XC35 و لیفان X60 است؛ اما درمقابل محصولات جدیدتر، نظیر هایما S5 و هاوال H2 برنده‌ی مطلق نیست. یکی از عناصری که در طراحی این خودرو به کار رفته، پوست اژدها  یا Dragon Skin است. از موارد استفاده دراگون اسکین می توان به بخش هایی مثل ضربه گیرها، چراغ عقب و حتی داشبورد اشاره نمود. معمولا در این سبک خود رو ها، آپشن فرمان برقی دی کات وجود ندارد اما، می توانید این نوع فرمان را در X33 Cross ببینید. از دیگر آپشن های این خود رو می توان به سانروف برقی دو حالته، نمایشگر کیلومتر 7 اینچی دیجیتال، روکش صندلی چرمی،  چراغ های  ال ای دی دارای سنسور نور، استارت دکمه ای (PEPS) و سیستم ورود بدون کلید اشاره نمود. تغییر گیربکس CVT نسخه قبل به گیربکس اتومات 5 سرعته AT در این نسخه، خبر خوبی برای افرادی است که به شتاب‌گیری سریع‌تر خودرو توجه ویژه دارند.

سپس به فرمان دی کات با غربیلک مولتی فانکشن، کلاستر دیجیتال 7 اینچی و مولتی مدیای دیجیتال 10.25 اینچی می‌رسیم. سانروف برقی، ترمز پارک برقی، زیر آرنجی، دو کیسه هوا و سیستم تهویه مطبوع و نورپردازی کابین هم از جذاب‌ترین امکانات و آپشن های کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس به حساب می‌آیند. پنل داشبورد مدرن با صفحه نمایش لمسی بزرگ که امکان دسترسی به سیستم های سرگرمی، ناوبری و اطلاعات خودرو را فراهم می آورد، به همراه سیستم صوتی با کیفیت بالا و اتصالات چندرسانه‌ای تجربه‌ای لذت بخش از رانندگی را ارائه می دهد. فیلم مربوط به آزمایش تصادف ام وی ام X33 که پلتفرم مشترک با مدل امروزی دارد، درادامه‌ی برای شما کاربران عزیز آورده شده است. باید توجه کنید احتمال دارد مدل جدید (ساخت ۲۰۱۸) بهینه‌سازی‌هایی ازنظر ایمنی داشته باشد.

خودروهای لیفان X70 و جک S5 به عنوان دو خودروی هم‌رده X33 S At به حساب می‌آیند که در کلاس اقتصادی از لحاظ قیمت و امکانات، نزدیکی قابل توجهی به این خودروی تولیدی شرکت مدیران خودرو دارند. همچنین گرافیک داخل چراغ‌های عقب نسبت به نسخه قبل تغییر کرده و از گرافیک نئون تایپ برای نسخه جدید استفاده شده است. کابین و داشبورد چری ایکس 33 کراس هرچند که به پای محصولات پرچمداری مثل فونیکس اف ایکس پریمیوم نمی‌رسد، اما نیاز یک خانواده کوچک را به طول کامل برطرف می‌کند.

این نسخه در زیر کاپوت خود یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ را جای داده است که این پیشرانه مجهز به فناوری AVL اتریش است. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۵۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. با اینکه اعداد و ارقام ذکر شده، اعداد عجیب و غریبی نیستند اما به عنوان کراس اوور کوچک شهری اعداد قابل قبولی به حساب می آیند.

طراحی بدنه به گونه ای است که هم زیبایی را به نمایش می گذارد و هم کارایی ایرودینامیکی خودرو را بهبود می بخشد، که این امر می تواند به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودرو کمک کند. با ورود به کابین این خودرو با یک طراحی بروز برخلاف نسخه های قبلی مواجه می شویم که نکته‌ای مثبت تلقی می شود. متریال به کار رفته در داشبورد کیفیت نسبتا مناسبی دارند و همچنین فضای سرنشین ها در هر دو ردیف نیز مناسب و قابل قبول است. به مواد استفاده‌شده با ارفاق می‌توان نمره‌ی قبولی داد و آن‌ را مناسب استفاده‌ی خانواده‌ای چهارنفره دانست.

ساختار فرمان حالت استخوانی و اسپرت دارد و به‌جای پلاستیک، از چرم مصنوعی همراه‌با خط دوخت داخلی برخوردار است. در پنل پشت فرمان، عقربه‌های سرعت‌سنج و دور موتور با حالتی جذاب ارائه می‌شوند که نمایی تخت و شبیه به محصولات فولکس دارد. این بخش با کامپیوتر سفری و نورپردازی آبی ملایم، مدرن‌تر از دیگر خودروهای چینی در کلاس کراس‌اور اقتصادی به‌نظر می‌رسد. واضح است که ایکس 33 کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کم‌حجم و همچنین وزن 1.3 تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود.


خودرو mvm x22 پرو